Share:


Model justifying the need for professional competencies in the field of aviation

Abstract

Around 11.3 million people work in the aviation sector worldwide. During 2020 and 2021, thousands of highly skilled aviation professionals lost their jobs or were retired. After easing travel restrictions in 2022, aviation began to recover rapidly, which was and still is a major challenge for the sector. Along with financial and technological challenges, there is the issue of retraining employees and renewing their competencies. In this era of non-stop progress, the main goal of the players in the aviation sector is to keep up with the changes. Artificial intelligence (AI) tools are rapidly being integrated in aviation operations, systems are being automated and ongoing digitization helps to manage increasing flow of information or travelers. Technological, digital, or regulatory changes create a constant need for new and diverse competencies in this field, which becomes a vital need for the sector to survive in the market. This article aims to review the regulations of competencies necessary for those working in aviation and create models to justify the need for professional competencies in aviation. It would reflect the constantly changing environment and its influence on aviation organizations. Therefore, the biggest challenge is to create a model as a sufficient tool to assess the need for competence in work activities.


Article in Lithuanian.


Profesinių kompetencijų poreikio aviacijos srityje pagrindimo modeliai


Santrauka


Aviacijos sektoriuje priskaičiuojama maždaug 11,3 mln. dirbančių žmonių. Per 2020 ir 2021 metus, COVID-19 pandemijos metu, tūkstančiai aukštos kvalifikacijos aviacijos specialistų buvo atleisti arba išėjo į pensiją. 2022 metais atlaisvėjus ribojimams keliauti, aviacija sparčiai pradėjo atsigauti, nors organizacijoms vis dar išlieka iššūkių. Greta finansinių ir technologinių iššūkių atsiranda darbuotojų susigrąžinimo ir jų kompetencijų atnaujinimo klausimas. Šiuo nesustojančio progreso laikotarpiu pagrindinis aviacijos sektoriaus dalyvių tikslas –suspėti su pokyčiais. Į aviacijos veiklas yra sparčiai integruojami dirbtinio intelekto įrankiai, automatizuojamos sistemos, vyksta skaitmeninimas, tai šiomis dienomis yra ypač aktualu, norint suvaldyti didelius informacijos ir keliaujančiųjų oro transportu srautus. Technologiniai, skaitmeniniai ar reguliaciniai pokyčiai sukuria nuolatinį naujų kompetencijų poreikį šios srities darbuotojams, tai tampa ir pačio sektoriaus svarbiu poreikiu dėl išlikimo rinkoje. Organizacijoms būtina pagrįsti kompetencijų reikalingumą, nes mokymai kompetencijoms įgauti reikalauja finansinių resursų. Šiame straipsnyje apžvelgiamas kompetencijų, būtinų dirbantiems aviacijoje, reglamentavimas bei sudaromi profesinių kompetencijų poreikio aviacijos srityje pagrindimo modeliai, kurių visuma parodys profesinių kompetencijų poreikio pagrindimo bendrą vaizdą. Modeliuose atsispindi nuolat besikeičianti aplinka bei įvairovė pokyčių, turinčių įtakos aviacijos organizacijų veiklai. Todėl šiame straipsnyje suformuoti trys modeliai, skirti kiekvienam pokyčiui atskirai. Mokslinėje literatūroje pastebimas ribotas kiekis koncepcinių modelių, kurie būtų nukreipti į antžemines operacijas atliekančių darbuotojų kompetencijas ir jų pagrindimą. Todėl straipsnyje suformuoti modeliai, kurie yra suprantami ir lengvai integruojami į aviacijos įstaigos procesus. Jie būtų įrankiai, skirti kompetencijų reikalingumui darbinėje veikloje įvertinti bei nepagrįstoms išlaidoms išvengti.


Reikšminiai žodžiai: kompetencijos, aviacija, reglamentavimas, pokyčiai, kompetencijų pagrindimo modelis.

Keyword : competencies, aviation, regulations, changes, competency model

How to Cite
Lekarevičienė, E., & Drejeris, R. (2024). Model justifying the need for professional competencies in the field of aviation. Mokslas – Lietuvos Ateitis / Science – Future of Lithuania, 16. https://doi.org/10.3846/mla.2024.21619
Published in Issue
Nov 8, 2024
Abstract Views
35
PDF Downloads
13
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

References

Bagdonas, A., Meškelienė, N., Ušča, S., & Grava, J. (2023). Būsimųjų pedagogų požiūris į savanoriškos veiklos bei “minkštųjų” gebėjimų ugdymo(si) sąsajas: Lietuvos ir Latvijos aukštųjų mokyklų atvejis. Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose, 1(19), 69–78. https://doi.org/10.59476/mtt.v1i19.578

Callander, B., & Kaunert, C. (2022). Technological innovation in aviation security. Politeja, 4(79), 55–71.

DaShuai, L., & Ruifang, S. (2020). Airport rescue and firefighting way in the 5G era. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 792, Article 012017. https://doi.org/10.1088/1757-899X/792/1/012017

Europos Komisija. (2015, lapkričio 5). Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2015/1998. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/PDF/?uri=CELEX:32015R1998

Europos Komisija. (2014, lapkričio 26). Komisijos reglamentas (ES) (Nr. 1321/2014). https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/?uri=CELEX%3A32014R1321

Europos Parlamentas ir Taryba. (2008, vasario 20). Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) (Nr. 216/2008). https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/PDF/?uri=CELEX:32008R0216&qid=1704341507893

Europos Sąjungos Taryba. (1996, spalio 15). Tarybos direktyva 96/67/EB. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LIT/TXT/?uri=CELEX:31996L0067&

Galkienė, A. (2021). Kokybinė įtraukiojo ugdymo slinktis visuomenės raidos kontekste: dialektinis modeliavimas. Pedagogika, 141(1), 190–213. https://doi.org/10.15823/p.2020.141.11

Handayani, A. D., Kania, D. D., & Majid, S. A. (2019). The implementation of air facilitation (FAL) activities at Juanda-Surabaya International Airport. Jurnal Manajemen Transportasi & Logistik, 6(3), 247–256. https://doi.org/10.54324/j.mtl.v6i3.335

International Air Transport Association. (2021). Annual review. https://www.iata.org/contentassets/c81222d96c9a4e0bb4ff6ced0126f0bb/iata-annual-review-2021.pdf

International Air Transport Association. (2023). Annual review. https://www.iata.org/contentassets/c81222d96c9a4e0bb4ff6ced0126f0bb/annual-review-2023.pdf

International Civil Aviation Organization. (2014). Doc 9137-AN/898: Airport services manual. https://ufuav.asn.au/wp/wp-content/uploads/2016/11/operations-manual.pdf

International Civil Aviation Organization. (2018, July). Annex 1: Personnel Licensing. https://www.icao.int/APAC/Meetings/2019%20COSCAP%20SEAEASA%20PEL/AN01_cons.2019_compressed.pdf

Kabashkin, I., Misnevs, B., & Zervina, O. (2023). Artificial intelligence in aviation: New professionals for new technologies. Applied Sciences, 13(21), Article 11660. https://doi.org/10.3390/app132111660

Karwehl, L. J., & Kauffeld, S. (2021). Traditional and new ways in competence management: Application of HR analytics in competence management. Gruppe. Interaktion. Organisation, 52, 7–24. https://doi.org/10.1007/s11612-021-00548-y

La, J., & Heiets, I. (2021). The impact of digitalization and intelligentization on air transportation system. Aviation, 25(3), 159–170. https://doi.org/10.3846/aviation.2021.15336

Lercel, D. J., & Hupy, J. P. (2020). Developing a competency learning model for students of unmanned aerial systems. Collegiate Aviation Review International, 38(2), 12–33. https://doi.org/10.22488/okstate.20.100212

Lietuvos oro uostai. (2023). Aviacijos įtaka. https://www.ltou.lt/lt/apie-lietuvos-oro-uostus/tvarumas/aviacijos-itaka

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija. (2023, liepos 1). Nacionalinė civilinės aviacijos saugumo mokymo programa. https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.343841/asr

Majid, S. A., Nugraha, A., Sulistiyono, B. B., Suryaningsih, L., Widobo, S., Kholdun, A. I., Febrian, W. D., Wahdiniawati, S. A., Marlita, D., Wiwaha, A., & Endri, E. (2022). The effect of safety risk management and airport personnel competency on aviation safety performance. Uncertain Supply Chain Management, 10, 1509–1522. https://doi.org/10.5267/j.uscm.2022.6.004

Mott, J. H., Hubbard, S. M., Lu, C.-T., Sobieralski, J. B., Gao, Y., Nolan, M. S., & Kotla, B. (2019). Competency-based education: A framework for aviation management programs. Collegiate Aviation Review International, 37(1), 1–18. https://doi.org/10.22488/okstate.19.100211

Sen, N., & Durak, H. Y. (2022). Examining the relationships between English teacher’s lifelong learning tendencies with professional competencies and technology integrating self-efficacy. Education and Information Technologies, 27, 5953–5988. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10867-8

Smirnov, K., Nazarov, A., & Ulyahin, A. (2021). Methods for designing electrical equipment for testing VLSI used in aviation digital information systems. Journal of Physics: Conference Series, 1925, Article 012073. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1925/1/012073

Švogžlys, P. (2021). Paslaugų kūrimo proceso modeliavimas [Daktaro disertacija, Vilniaus Gedimino technikos universitetas]. VGTU talpykla. https://doi.org/10.20334/2021-026-M

Ziakkas, D., Suckow, M. W., & Pechlivanis, K. (2022). The implementation of competency-based training and assessment (CBTA) framework in aviation manpower planning. Transportation Research Procedia, 66, 226–239. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2022.12.023

Wong, S. C. (2020). Competency definitions, development and assessment: A brief review. International Journal of Academic Research in Progressive Education & Development, 9(3), 95–114. https://doi.org/10.6007/IJARPED/v9-i3/8223