Share:


The problems of management and marketing of high technology services

Abstract

The article emphasizes the importance of high technologies sector development and complexity level it takes to reach it. Based on scientific literature analysis, including high technologies services features that involve short life cycle, inseparability from science and technologies, as well as existing infrastructure, to solve high technologies development issues, marketing and management methods should be applied. The specific features of the product of high technologies is the reason for high technologies services management and marketing problems that include high risk of business, exceptionally heavy investment and complicated launch of the product. Therefore, there is a need for other solutions, such as the ways to stimulate high technologies development and high technologies products intake and application that should be generated using management and marketing methods.


Article in Lithuanian.


Tarptautinės aukštųjų technologijų paslaugų vadybos ir rinkodaros problemos


Anotacija. Analizuojama aukštųjų technologijų samprata, šiuo klausimu apibendrinamas mokslininkų požiūris. Išskiriama pagrindinė aukštųjų technologijų rinkos klasifikacija Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Europoje, taip pat ir aukštųjų technologijų rinkos specifinės savybės, kurioms priskiriama: trumpas gyvavimo ciklas, neatsiejamumas nuo mokslo ir technologijų, nuo egzistuojančios infrastruktūros, įvardijamos specifinės aukštųjų technologijų vadybos ir rinkodaros problemos, kurias lemia minėtosios išskirtinės produkto savybės.


Reikšminiai žodžiai: aukštosios technologijos, aukštųjų technologijų samprata, vadyba, rinkodara.

Keyword : high technology, high technology concept, marketing, management

How to Cite
Petrauskaitė, N. (2011). The problems of management and marketing of high technology services. Mokslas – Lietuvos Ateitis / Science – Future of Lithuania, 1(3), 51-55. https://doi.org/10.3846/152
Published in Issue
Apr 11, 2011
Abstract Views
390
PDF Downloads
357
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.